Jak co roku przygotowując się do targów, zastanawiamy jaki gadżet tym razem wybrać do promocji firmy.
Drukujemy ulotki, katalogi , ale ciągle brakuje jeszcze tego ,,czegoś”.
Naszych klientów można podzielić na 2 grupy: tych którzy korzystają co roku ze sprawdzonych produktów, i tych którzy za każdym razem próbują znaleźć na rynku coś nowego. Produktu który zwróci uwagę na firmę i będzie się dobrze kojarzył obdarowanej osobie.
Od wielu lat w czołówce najpopularniejszych gadżetów targowych znajdują się:
– długopisy firmowe z logo
– pendrive reklamowe
– różnego rodzaju kalendarze i notesy
– smycze reklamowe
– zestawy słodyczy z nadrukiem firmowym
– kubki reklamowe
Tak naprawdę mógłbym wymieniać te gadżety w nieskończoność, a i tak zawsze znajdzie się ktoś kto stwierdzi że i tak są inne popularniejsze produkty.
Co z ulotkami i katalogami drukowanymi ?
Nadal bardzo wiele firm wykorzystuje na targach i eventach ulotki i katalogi w formie drukowanej. Nie mniej jednak od momentu pojawienia się pamięci usb, bardzo dużo wystawców przeniosło prezentację swojej oferty na nośniki elektroniczne.
I mogę stwierdzić jedno. Teraz w czasie Covid pendrive reklamowe w jeszcze większym stopniu ,,wypchną” z rynku standardowe materiały drukowane.
Z mojego punktu widzenia nośnik elektroniczny jest bardziej poręczny, można go zastosować w prezentacjach online. Poza tym co ważne dla zwolenników eko, nie niszczymy ton papieru, a same dostarczenie klientowi w dobie Covid, jest dużo łatwiejsze.
,,Skarpetki” na telefony komórkowe
Produkt dostępne od wielu lat, ale nadal niezbyt często wykorzystywany przez reklamodawców.
Kilka lat temu widziałem na targach takie skarpetki z indywidualnymi, dużymi naszywkami firmowymi. Bardzo mi się to spodobało i jako gadżet do rozdawania na targach mógłby się sprawdzić.
Teraz chyba wszyscy korzystają już z telefonów komórkowych, więc jest szansa że miałby wielu użytkowników.
A co z torbami reklamowymi?
Akurat tego produktu nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Chyba każda firma wystawiająca się na targach zamawiała torby reklamowe, w których umieszczano różne broszury reklamowe.
I zawsze się to sprawdzało. Pytanie co nastąpi teraz po roku 2020.
Jeżeli firmy znacznie ograniczą rozdawanie katalogów i lotek drukowanych, zmniejszy się znacznie zapotrzebowanie na torby reklamowe.
Bo przecież nie wrzucimy do wielkiej torby małego pendrive z prezentacją oferty.
Może być też tak że handlowcy na targach będą notować adresy mailowe i do klientów wysyłać ofertę w wersji elektronicznej. Tego nie przewidzimy, zależy od tego jak się wszystko zmieni po Covidzie.
Zdjęcie: materiały prasowe Rema Days 2020